Annonce

torsdag den 1. maj 2014

Marcipanroser - til senere brug ...

Jeg havde en lille rest overtræksmarcipan tilbage. Fra Othello-lagkagen :-)

Og så kom jeg på ideen med at øve mig lidt mere på at lave marcipanroser og blade. For selv om jeg synes, jeg allerede har lavet en del roser, så kan det sagtens blive bedre. Og det handler vist mest om at øve sig - rigtig meget.
Og et kig på internet og youtube kan bestemt gøre ens viden meget større, og give nogle gode fif.
Både roser og blade er lavet i fri hånd - altså uden brug af særlige redskaber.


Så nu står der i køleskabet en lufttætboks med marcipanroser og blade - klar til at komme på en kage - eller måske som pynt på en islagkage.
Jeg prøver at komme dem i fryseren, det burde de kunne holde til.

Denne torsdag byder på et 20 års jubilæum for kirkens graver - det er da værd at fejre. For så mange år samme sted vidner om både trofasthed og arbejdsglæde. Og en masse erfaring, som kommer alle kirkens og kirkegårdens brugere til gode :-)

Jette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar