Annonce

tirsdag den 5. januar 2016

Nytårskur for konfirmander

Mine konfirmander vendte tilbage i dag efter en lang juleferie.
Og det jeg havde tænkt, vi skulle lave i dag, blev udsat, da de bestilte bøger ikke var kommet. Så i sidste øjeblik fandt jeg på, at vi skulle holde nytårskur. (Blandt andet fordi, der var utrolig meget kransekage tilbage fra i søndags)


Jeg skrev en lille nytårstale og havde stillet glas og kransekage parat. Og hvor en af deres forundrede kommentarer var: "Er det virkelig rigtige glas?" :-) Jeg ved godt, at plastic glas er gode og praktiske, men ind imellem så er det altså en fornøjelse at drikke af rigtige glas - også selv om det kun var hyldeblomst saft, der var i glassene :-)

Konfirmanderne blev bedt om at tænke på to ting, de huskede fra 2015 og tre ting, de glædede sig til i 2016 - og som de så fortalte om for de andre. Og helt gennemgående så var ferier, fødselsdage og deres kommende konfirmation i fokus. Alt sammen noget der holdes og fejres sammen med andre. Det synes jeg var så fint at høre - at det vigtige og værdifulde i livet - det foregår sammen med andre mennesker.

Jeg talte lidt om årets ord 2015: "Flygtningestrøm" og kom med mine 3 bud på tanker for 2016. Dem får du også lige :-)

1) Jeg vil arbejde for: At hjælpe andre – både dem jeg kender, og dem jeg ikke kender.

2) Jeg ønsker, at det må ske: At mine konfirmander alle får en dejlig konfirmationsdag, og at min datter finder et arbejde. 

3) Jeg glæder mig til: At skulle konfirmere konfirmanderne, og på det personlige plan – at skulle fejre min fars 95 års fødselsdag, min datters 25 års fødselsdag og min 55 års fødselsdag J Og helt sikkert meget mere godt, der kommer til en – helt uden at man ved det.


2016 – et nyt år er begyndt.

På endnu en kold dag.
Jette

2 kommentarer:

  1. Det lyder som en god plan for 16. Håber, alt lykkes. Det er også meget bedre end nytårsforsætter, der alligevel aldrig lykkes og kun tjener til at give dårlig samvittighed :-)

    SvarSlet
  2. Tak. Jeg laver normalt heller ikke nytårsfortsætter, tror, som du, at det er bedre at se tingene i lidt bredere perspektiv.
    Men det er et spændende nyt år, der har taget sin begyndelse :-)

    SvarSlet